بهترین فتوسل پرده ای آسانسور چه برندی است؟

مقایسه فتوسل پرده ای آسانسور

امروزه به این دلیل که اکثر سازه‌ها با تعداد طبقه بالا ساخته می‌شوند، آسانسور به یک ضرورت تبدیل شده است. آسانسور بالا و پایین رفتن از طبقات را راحت و بیدردسر کرده است و شما میتوانید بی هیچ خستگی و در چند ثانیه به هر طبقه که بمیخواهید بروید.

 از آسانسور در محیط‌ها و ساختمان‌های مختلفی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شود. وظیفه فتوسل پره ای آسانسور یا فتوسل نقطه ای این است که موقع باز و بسته شدن درب آسانسور از مسافران حفاظت کند. فتوسلها آسانسور دارای انواع مختلفی هستند که به معرفی تمامی آن‌ها می‌پردازیم. 



 

فتوسل پرده ای یا چشمی آسانسور چیست؟  

پیشتر گفتیم که سنسورهای موجود در آسانسور بهدلیل این که وظیفه ایمنی آسانسور را برعهده دارند قطعات بسیار مهمی بهحساب میآیند. اما از بین این‌ها، سنسورهای ورود و خروج از تمامی سنسورها مهم‌تر هستند. این سنسور در تمام آسانسورها وجود دارد که باعث جلوگیری از عدم آسیب به مسافران می‌شود. فتوسل را چشم الکترونیکی یا پرده سنسور نیز می‌‌گویند. 

وظیفه این سنسور این است که هر مانعی را اعم از انسان یا باقی اجسام را تشخیص دهد. در حقیقت زمانی که این سنسور، اشیا متحرک کوچک یا بزرگی را مانند جسم‌های سنگینی هم چون موتور تشخیص دهد در آسانسور بسته نمی‌شود.  

یا مثلا اگر این چشمی اجسام دیگری مانند وسایل سنگین دیگر یا افراد را تشخیص دهد، دستور به بسته شدن درب آسانسور نمی‌دهد. وقتی درب اسانسور بسته می‌شود یعنی امنیت مسافران قطعا مورد تایید است. بنابراین این قطعه یکی از قطعات مهم آسانسور است که در تمامی آسانسورها استفاده می‌شود ، البته شایان ذکر است که از فتوسل چشمی آسانسور برای کاهش هزینه ها استفاده میشود که در مقاله ای دیگر به صورت کامل توضیح خواهیم داد



انواع فتوسل پرده ای

  • فتوسل پرده ای وکو (چینی )
  • فتوسل پرده ای RTH (ترک)
  • فتوسل پرده ای ربات افزار (ایرانی)

هرکدام از پرده سنسور های بالا در نوع خودشون بهترین هستند که البته در ایران پرده سنسور وکو استفاده بیشتری دارد . علت آن هم قدیمی تر بودن ان است .

از لحاظ قیمت هم پرده سنسور وکو گرون ترین و برای شرکت ربات افزار فتوسل پرده ای ارزان محصوب میشود

از نظر کاربرد و کیفیت هر سه نوع پرده سنسور کاربرد و کیفیت یکسانی دارند .

گارنتی سه برند گارانتی مناسبی هست. تفاوت اصلی که بین این سه مدل وجود دارد خدمات پس از فروش است تا یکسال هیچ اتفاقی برای هیچ کدام نمی افتد و دقیقا همان زمان گارنتی که فروشنده مطرح میکند. ولی خدمات پس از فروش شرکت ربات افزار به صورت چشم گیری بهتر است .

 این شرکت تا 5 سال خدمات تعمیر به شما میدهد که هیچکدوم از برند ها این خدمات را ندارد و شما میتوانید با هزینه اندکی دوباره از همان پرده سنسور قبلی استفاده کنید و نیاز به خرید مجدد با هزینه های بالا نیست


نتیجه گیری مقایسه ها

به ترتیب قیمت از زیاد به کم : برند وکو ، برند RTH ، فتوسل پرده ای ربات افزار
 
از نظر کیفیت  : هر سه در حد قابل قبول نسبت به نمونه مشابه موجود در ایران

به ترتیب خدمات و گارنتی از بهترین به ضعیف ترین : ربات افزار ، وکو ، RTH

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کامپایل کردن آردوینو با گوشی اندروید